Program
9:00 – 9:05
Otvorenie
• Michal Kišša, výkonný riaditeľ Nadácie Pontis
• Ivana Vagaská, výkonná riaditeľka Business Leaders Forum
9:05 – 9:15
CEO Talk
Moderuje Lukáš Bakoš z Maxman Consultants.
Aká je úloha biznis lídrov v časoch, kedy je spoločnosť pod tlakom? Vedia si navzájom pomôcť ustáť ťažké časy? A je cestou k väčšej odolnosti práve zodpovednosť?
• Nima Motazed, Swiss Re
9:15 – 10:15
Diskusia: Slovensko 2022 – krízy ako príležitosť?
Moderuje Veronika Cifrová Ostrihoňová
Po dvoch rokoch pandémie prišla vojna na Ukrajine, ktorá sa aj Slovenska bytostne dotýka, a to nielen z hľadiska dopadov najväčšej utečeneckej krízy v Európe od druhej svetovej vojny. Čo pre nás znamená v súvislosti s inými výzvami, ktorým (nielen) na Slovensku čelíme? Ako bojovať s klimatickou zmenou, znižovať nerovnosti a napĺňať ďalšie Ciele udržateľného rozvoja (SDGs)? Čo môžu urobiť inštitúcie, firmy aj jednotlivci?
• Michaela Kršková, Úrad vlády SR
• Peter Sutoris, University of York (online)
• Michaela Lehotská, Tesco Stores SR
• Michal Kišša, Nadácia Pontis
10:15 – 10:30
Cena SDGs 2022
Nadácia Pontis udelí Cenu SDGs osobnosti alebo organizácii, ktorá v roku 2022 významným spôsobom prispela k napĺňaniu jedného či viacerých Cieľov udržateľného rozvoja (Sustainable Development Goals).
10:30 – 11:00
Prestávka
11:00 – 11:30
Rozhovor: Flexibilita verzus kultúra (EN)
Moderuje Lukáš Bakoš, Maxman Consultans
Je budúcnosť práce hybridná? Ako nastaviť model fungovania tak, aby práca na diaľku nenarušila fungovanie tímov? Mení sa radikálne svet práce, alebo sa všetko časom vráti do starých koľají?
• Neil Usher, GoSpace (online)
11:30 – 12:00
BLF Talks
Moderuje Lukáš Bakoš, Maxman Consultans
Tri príklady inšpiratívnych riešení zodpovedného podnikania:
- Expertné dobrovoľníctvo dlhodobo a udržateľne
Ako nastaviť dobrovoľníctvo vo firme tak, aby sa neobmedzovalo na jeden deň v roku?
• Alena Kanabová, Accenture - Sociálne inovácie ako biznis príležitosť
Ako môže IT firma prispieť k inovatívnym riešeniam spoločenských problémov?
• Veronika Mesárošová, Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia - Meranie CO2 stopy v praxi
Ako začať z bodu nula a efektívne nastaviť zber dát?
• Lenka Surotchak, ESET
12:00 – 13:00
Prestávka na obed
13:00 – 13:45
CSR Talks
Moderuje Veronika Cifrová Ostrihoňová
Tri rozhovory na témy (nielen) osobnej zodpovednosti:
- Trendsetting (EN)
Ako vzniká trend a ako aj zo spoločenskej zodpovednosti spraviť mainstream?
• Derek Thompson, The Atlantic (online) - Dnes hoax, zajtra pravda?
Prečo je rovnako ako pri šikane či drogách potrebná prevencia na školách aj pri dezinformáciách?
• Kristína Blažeková, Zvol si info - (Ne)viditeľní otcovia
O čo prichádzame, keď dobré rady, ako skĺbiť prácu a rodinu, rozdávame len matkám?
• David Škrobánek, Dobrý táta
13:45 – 14:30
Diskusia: Reporting udržateľnosti/ESG
Moderuje Ivana Vagaská, Business Leaders Forum
Povinnosť reportovať vybrané ESG ukazovatele bude mať čoskoro väčšina firiem nad 250 zamestnancov. Čo si od tejto zmeny sľubuje Európska komisia? Ktoré indikátory budú v rámci reportovania povinné? A ako nová legislatíva ovplyvní firmy, ktoré doteraz vydávali samostatné správy o udržateľnosti na dobrovoľnej báze?
• Filip Gregor, Frank Bold
• Dagmar Haklová, PwC
• Martina Machánková, Kaufland Slovenská republika
14:30 – 15:30
Diskusné stoly (iba pre účastníkov konferencie naživo)
- Diverzita a inklúzia v praxi – kde začať a kde určite neskončiť
Kto by mal byť „driverom“ agendy D&I vo firme? Ako zisťovať potreby a očakávania rôznorodých skupín na pracovisku a ako ich premietnuť do reality? Čo špecificky pomáha zamestnancom-rodičom?
Líder stola:
• Rado Remák, Henkel Slovensko
- Stakeholder dialóg ako príprava na ESG správu
Správne nastavenie stratégie ESG/udržateľnosti a s tým súvisiaci reporting nie sú možné bez zistenia názorov a očakávaní od kľúčových stakeholderov firmy. Ako by mal efektívny stakeholder dialóg vyzerať a čo sú jeho nevyhnutné súčasti? Zbierať kvantitatívne alebo/aj kvalitatívne údaje? A čo by malo byť finálnym výstupom?
Lídri stola:
• Lucia Blahová, Philip Morris Slovensko
• Roman Grametbauer, Philip Morris Česká republika
- Pivo a zodpovednosť
Alkohol nepatrí do rúk neplnoletým – čo by v tomto smere mal zabezpečiť jeho výrobca? Fungujú medzi mladými osvetové kampane? A ako komunikovať zodpovedné užívanie „nezodpovedných“ produktov tak, aby to verejnosť nevnímala ako súčasť marketingu?
Lídri stola:
• Helena Windisch, Heineken Slovensko
• Róbert Slovák, reklamný expert - Dobrovoľníctvo ako súčasť kultúry a stratégie firmy
V rámci hybridného modelu práce sa zvyšuje dôležitosť „živej“ firemnej kultúry. Ako vie dobrovoľníctvo pomôcť k zvýšeniu angažovanosti zamestnancov a zamestnankýň? Ako možno cez dobrovoľnícke aktivity podporiť aj strategické biznis témy a udržať kultúru naozaj živú?
Lídrerky stola:
• Jana Riečanská, Swiss Re
• Zuzana Szalaiová, Swiss Re - The Enjoyable Company: Ako prilákať a udržať talent v post-pandemickom svete
Pandémia výrazne zmenila očakávania zamestnancov a zamestnankýň a priniesla firmám veľa otázok. Ako dostať ľudí späť do práce? A ako prilákať a udržať talent, ktorý môže teraz pracovať na diaľku pre firmy kdekoľvek na svete? Autori novej publikácie pre manažérov tvrdia, že kľúčom k odpovediam na tieto otázky je „deep enjoyment“, alebo schopnosť firiem umožniť ľuďom si svoju prácu hlboko vychutnať.
Líder stola:
• Michal Matloň, theLivingCore